13 maja 2020

SKALNE GRZYBY WIOSNĄ

    Na Skalne Grzyby w Górach Stołowych warto wybrać się o każdej porze roku. Zawsze jest tu inaczej, choć nie zawsze umiemy to dostrzec.  Szlaki wiodące stoliwem ukraszonym licznymi formami skalnymi w postaci grzybów i nie tylko, pozwalają na obejrzenie większości najciekawszych form wietrzenia piaskowca na tym terenie. Dla mnie tegoroczna wiosenna wędrówka po grzybach z piaskowca, jest chyba już trzydziesta z kolei. Zawsze jednak udaje mi się odnaleźć jakąś turniczkę, czy skalną bramkę, której wcześniej nie widziałem. A to dlatego, że obchodzę dość dokładnie poszczególne grupy skałek i zaglądam w różne okoliczne dołki. Dzięki temu wiem, jak bardzo zróżnicowany jest to teren pod względem ukształtowania form skalnych. Nie inaczej było i wiosną 2020 roku.                

































                                         


                                        


                           


                                


                                


                                 

2 komentarze:

  1. Witam i pozdrawiam z Paryża! Chcę bardzo podziękować za post o katedrze w Chartres, właśnie wróciłam stamtąd i bardzo mi się on przydał. Ma Pan ogromną wiedzę, ale także lekkie pióro i wrażliwość na piękno ❤️ Post o Mont St Michel również fantastyczny,tyle wiedzy i ciekawostek przekazanych w przystępny sposób, aż się chce czytać i pogłębiać swoją znajomość architektury i historii. Wielkie podziękowania za ogrom pracy i czasu, niech to dobro do Pana wróci po stokroć. Dodaję do ulubionych! Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo i dziękuję za piękny i ciepły komentarz
      Jerzy Głowacki

      Usuń